lördag 7 maj 2011

Huga!

I vår källare finns nå't äckligt. Ja, letar man lite kan man nog hitta mer än en grej, men nu tänkte jag först och främst på "våra" spindlar.

Gillar inte spindlar nå't vidare. Dessa är dessutom giGANTISKA! Säkert! Skulle, mellan tummen och pekfingret, säga att de är ca fyra centimeter i diameter om man nu kan mäta en spindel på det sättet. En kompis kallar dem husspindlar, men jag vet inte om det är ett officiellt namn, eller ett som hon hittat på. (Jag googlade lite på det nyss, och skulle vilja påstå att det är den som heter stor husspindel, men eftersom det inte finns en chans i världen att jag skulle gå så nära att jag kan se vilken färg, vilket mönster eller hur många prickar den har på huvudet, kan jag inte säga säkert.)

Det är läskigt att den överhuvudtaget finns i min källare, men det riktigt kusliga är det som händer när man försöker eliminera den. Flera gånger har jag tagit en sko och dängt sulan på den ovetande spindeln så den dött. Kroppen är lika äcklig som död, så den låter jag fegt ligga och hoppas att mannen kanske kan ta den. Men när jag har kommit ner nästa gång har den varit borta!! Och då är det ändå inte mannen som tagit bort den.

Det hände igen igår. Däng på spindeln och den for i golvet, och i morse var den puts väck. Betyder det att den
1. Har släktingar som kommer och tar hand om kroppen? Creepy, för det betyder att det finns ännu fler kvar i källaren...
eller att
2. Den bara luras och väntar tills jag gått därifrån, reser sig och kryper vidare? Då är den ju först och främst, uppenbarligen, odödlig, och dessutom har den ett tydligt intellekt och kan tänka!!!
Vilket är värst? Vilket ska jag hoppas på?


Imse, vimse spindel, klättrar upp igen...

5 kommentarer:

  1. Är du allvarlig, menar du att det är spindeln på bilden som bor i ditt hus... då skulle jag säga "huga" också, fy fabian va äckligt! Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Jag vet. Fabian är nog det minsta man kan säga=). Men just han på bilden känner jag inte, jag snodde bilden från nätet. Skulle inte vilja gå så nära, ens med en kamera emellan...

    SvaraRadera
  3. Själv blir jag lite bekymrad över sången du valde att citera i inlägget. Ner faller regnet... Gäller det i er källare också?

    SvaraRadera
  4. Nä, därför tog jag bara den sista raden. Den passar precis.

    SvaraRadera
  5. Det är ju alltid nåt.

    SvaraRadera