fredag 3 juli 2015

På fyra hjul går den som jag gillar allra...sämst.

En lampa på instrumentbrädan i bilen började lysa. En liten, liten skit-lampa som knappt syntes. Men såklart kollade vi upp det på verkstan innan semestertrippen. Och såklart hittades felet. Och såklart skulle det kosta mer än vi anat. Nästan fyratusen spänn. 
Jag litar inte ett dugg på bilverkstäder. Av alla de gånger vi lämnat in bilen, har det aldrig visat sig vara nåt litet, billigt fel. Oh, no. Den gången jag inte hann bromsa för en grävling mitt i natten och blev så glad att det inte blev en buckla; hål i avgasröret. Och inte på nåt lättlagat ställe, utan mitt i en böj och det krävdes reservdelar som inte fanns utan behövde beställas och hej å hå. Resultat: Dyrt!
Den gången bakluckan plötsligt inte gick att stänga: absolut inte bara lite skräp som fastnat i låset, utan heeeela låset måste bytas ut. Såklart. Dyrt!
Och när en liten skit-lampa på panelen lyser: ingen säkring som är glapp, utan en tändkapsel (?) som absolut, nu genast, måste bytas. Dyrt!
Jag kan komma på mycket man kan göra för 4000:-. Som att åka till Stockholm, bo på hotell och shoppa. Eller nätshoppa lite fler skor (tycker dock Mathias är helt onödigt). Eller lägga som grundplåt till min nya swimmingpool, som skulle se så bra ut i min trädgård. 

Men vem ser en tändkapsel...???








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar