lördag 8 maj 2010

Titta, jag kan nästan sy!!

Nu har jag hittat en ny passion i livet. Eller passion och passion... det är kul när det funkar. När det inte gör det är det faktiskt rätt trist. Hur som helst, det jag talar om är att sy! Har lånat hem svärmors symaskin (förresten, jag önskar mig en egen, om någon tar anteckningar) och släppt lös kreativiteten. Eller lite av den iallafall, jag inser mina begränsningar. Startade med lite enkla projekt som ett örngott och påslakan till T's vagn. Sen blev det denna matchande filt med en lika hemmagjord, och sned, applikation.




Är lite nöjd med mig själv. Maken är inte lika nöjd med att det ligger trådar och tygklipp i hela matrummet. Men man kan inte få allt! Nu ska jag se om jag klarar av att sy upp ett par jeans också.

4 kommentarer:

  1. Härligt! Symaskinen är rätt rolig så du ska absolut ha en egen! Och stolt ska man definitivt vara. Passa på att sy ett mini-flaggspel till vagnen när du ändå är på G...
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Heja heja, själv har jag bara kommit så långt som till gardiner och nåt enstaka kuddfordral. Raka sömmar med andra ord. Kram Anna

    SvaraRadera
  3. S: Nä, det tror jag är over my förmåga. Då måste det ju vara rakt, och lika stora bitar! Det fixar jag inte. Behöver ett visst utrymme för konstnärlig frihet=).
    A: Ja, raka sömmar är en förutsättning! Sen finns ju strykofix, en riktig välsignelse!!

    SvaraRadera
  4. Kanske en kilt till Morris? :D

    SvaraRadera