söndag 20 juni 2010

Precis som vi!!

Jodå, jag var på bröllop igår. Satt framför TV:n mest hela dagen och kunde bland annat konstatera följande:

1. De hade valt "En vänlig grönskas..." som första psalm. Precis som vi gjorde för ett år sedan.
2. Victorias klänning hade släp från midjan. Precis som jag hade. (Okej, hennes var en gnutta längre men annars var det på pricken!)
3. De fick varsin ring. Precis om vi.
4. Buketten gick i vitt. Precis som min. Den innehöll pion och doftranka. Precis som min.
5. På festen hade de dukat vid runda bord. Precis som vi.
6. Carola sjöng på middagen. Precis som hon skulle gjort på vår om vi kännt henne och fått henne att ställa upp. (Eller rättare sagt; hon skulle ha rivit av "Genom eld" på själva vigseln men det är nästan samma.)

Det är ju tydligt vad som hänt här. Någon ur hovet (förmodligen Hans Majestät Konungen själv) har varit inne på min blogg för att få inspiration!

Typiskt kungen.

1 kommentar:

  1. hahahahahah. Skönt nu har jag i alla fall fått ett skönt skratt idag. Du är underbar!
    Kram Sofia

    SvaraRadera