lördag 10 oktober 2009

Dream on!

När jag var gravid var det flera som frågade om jag drömde konstigt. Det är tydligen rätt vanligt att man gör det. Men jag är ovanlig, jag drömmer knäppt hela tiden. Om räkspindlar i salladspåsar, enarmade fiskar och så'nt. De nio månaderna som just passerat var nog de lugnaste på den fronten. Men nu börjar det ordna till sig igen! I natt hade jag med mig min son under ett inbrott i en lägenhet, ägd av en gamal man. Vet inte vad vi var ute efter exakt, för allt jag minns är att vi stod i hallen och käkade torra kex... Vilket var synd, för det fanns ju jordgubbar i botten av den välfyllda simbassängen.
Sen drömde jag om S, som ska ha barn i november. Fast i min dröm låg hon på förlossningen samtidigt som jag. Hon blödde så mycket att det körde lastbilar i skytteltrafik för att transportera bort det och tillaga blodplättar av det. (Sorry, det låter äckligt, I know...) S var dock vid gott mod och förklarade lugnande för mig att jag inte behövde vara orolig. Plättarna skulle nämligen bara säljas i Norrland...
Jorå!

2 kommentarer:

  1. Trevligt att du tänker på mig....
    Kram S

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAAAAAA! Du borde få dina drömmar producerade för vita duken!

    //D

    SvaraRadera