söndag 4 oktober 2009

Miraklet!


Tillbaka på banan! Fick ju vänta lite, men den som väntar på nå't gott osv... Nu är han iallafall här, den sötaste killen ever!! Ska bespara er detaljer om förlossningen, för vem är egentligen intresserad av att höra om någon annans utdragna plågor? Nä, jag kan själv tröttna ur rejält på folk som gottar in sig fullständigt i sina egna berättelser, utan att inse att ingen orkar lyssna. Ska inte bli så'n nu. Men låt mig bara konstatera att det faktiskt var värt de 39 timmarna, vem kunde tro att jag skulle tycka det? Och ännu konstigare; jag har flera gånger hittills kommit på mig själv med att sakna förlossningen! Corny...

Något namn kan jag inte presentera här än. Vi har 2 förslag och givetvis har vi en varsin favorit bland dem. Idag har M nästan gått med på att låta mig bestämma, men det kanske bara var en smart taktik av honom, för nu har jag ju dåligt samvete för att jag kör över honom... Annars har jag kännt lite på "mammas lille hjärtegryn" och det känns inte het fel. Bara jag som röstat för där än. Nå'n på min sida?

5 kommentarer:

  1. Åh, grattis till er båda, eller alla tre förresten. "Mammas lilla hjärtegryn" (som funkar riktigt bra ialla fall ett tag) har ju fått världens bästa mamma och pappa. Visst är det en helt otroligt omvälvande upplevelse.
    Önskar er Guds välsignelse.
    Kram Anna H

    SvaraRadera
  2. Spelar ingen roll om man har nåt namn när man är söt som socker!

    SvaraRadera
  3. Otroligt söt!! Och ja, "mammas lilla hjärtegryn" kan funka en tid...tills han börjar få kompisar. :)

    SvaraRadera
  4. Vad hände med Edvin?
    undrar Carolina

    SvaraRadera
  5. Grattis igen!
    Vilket mästerverk ni har fått.
    Väntar med spänning på namn. Kan inte vara något bra exempel där för vi har lottat båda gångerna.... Jordens mest envisa föräldrar kanske det kvalificerar oss till men namn är en "big deal".
    Allt gott från oss i familjen Lygdman.
    Hälsa pappan med en kram också.
    /Sofia

    SvaraRadera