måndag 9 november 2009

Fars dag, mors natt...

Igår firade vi Fars dag för första gången. Ja, första gången inom familjen Egertz, vill säga. T var så ivrig inför detta att han tvingade upp sin mor kl 05.10... Jag bestämde dock att vi skulle vänta lite till med uppvaktningen, så istället satt vi vid TV:n en stund. (Märkligt att det faktiskt visas filmer den tiden på dygnet.) Sen var det dags, frukostbrickan och paket gjordes iordning och vi knatade upp för att väcka M. Fast T, som borde vara den som liksom står för firandet, dinglade slött i bärselen och missade alltihop för han hade för länge sen somnat...
Natten därpå tog M hand om Skrutt, så att jag fick sova och det var nog en minst lika bra present till mig.
Nu hör jag or oväckande gnisselljud från rummet intill, vilket betyder att det inom en minut kommer ett JAG-VILL-HA-MAT-NYSS-skrik. Vill därför skynda mig att skicka ett stort GRATTIS till S som fått sin lilla tjej nu. Och eftersom det inte rapporterats om någon ökad tillverkning av blodplättar i Norrland, gissar jag att allt gick bra. ;). Ser fram emot att höra mer om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar