torsdag 7 januari 2010

2010 börjar...NU!

Nu har vi återvänt till Skåne efter en vecka i snöigt, kallt och härligt Dalarna. Kolla bara på bilden! Så här ska en skog se ut i december!


När vi åkte ner följde jag med spänning snötäcket för att se hur långt ner i landet det skulle gå. Förbi Örebro, Motala...Jönköping... Spänningen stiger... Markaryd... När vi hade en mil kvar övergick snön till frost. En mil! Nåja, det var ju vitt i allafall, och som för att kompensera mig, började det snöa redan nästa dag så nu har vi snö på riktigt även här.


Ett av de första projekten vi tog itu med efer julutflykterna var en tur till IKEA. Här ser ni en del av resultatet:

Det ni bevittnar är början på min nya arbetsplats/pysselhörna/ateljé. Jag ber er ignorera de duvblå tapeterna eftersom de inte är självvalda utan satt på plats när vi flyttade in, och eftersom de trots allt var ett par av de mest neutrala i huset, har de inte hamnat högst på listan över saker som ska bytas ut. Dessutom planerar jag att "tapetsera" väggarna med hyllplan i massor.
Måste nog åka till IKEA snart igen...

1 kommentar:

  1. Åh, va härligt med en pysselhörna! Skulle jag också vilja ha men just nu ingen plats för det trots stort hus. Vi har ju lite lösa planer på att bygga ut så då får jag planera in en liten vrå till mig...
    Hoppas allt är bra med er.
    Lycka till med pysslet!
    Kram Sofia

    SvaraRadera