torsdag 14 januari 2010

Den här bilden hittade jag på svågerns blogg. Fotad på självaste julafton, förmodligen nångång strax efter Kalle Anka... Det är inte mycket som håller en vaken numera, om man väl hamnar i en soffa!
Igår hade jag en sån där lysande dag igen. Tror inte jag orkar berätta allt som gick fel, för det blir så tungt att återuppleva allt, men om nå´n till exempel har tips på hur man lättast får upp 2 kg ruttna äpplen från botten av en soptunna kan ni skriva dem här. Så kan det gå när man måste sopsortera och följdaktligen har flera sopkärl att välja mellan. DET HAMNAR FEL IBLAND!! Kanske bara ska lämna locket öppet och låta mössen ta för sig...
Förresten - när ni nu ändå håller på och postar tips till en nybliven husmor... Jag ska göra smörgåstårta (för första gången) till helgen när vi firar M´s födelsedag (för tredje gången...en del tar tillvara på sina tillfällen). Nå´n som kan nå´t gott att ha i? Detta är vad jag har hemma och välja på: köttbullar, falukorv, potatis, lingonsylt, hamburgerbröd och pulvermos...och så 2 kg ruttna äpplen i en soptunna avsedd för tidningar!

4 kommentarer:

  1. Stefan som tyvärr inte kan komma och vänta på inbjudan en annan dag14 januari 2010 kl. 16:04

    Det godaste som går att ha i en hemmagjord smörgåstårta är leverpastej blandat med bostongurka och vispad vispgrädde, detta i det undre lagret (men Tisse kanske inte gillar leverpastej? Bry dig inte om det i så fall). I det övre lagret tar du och blandar rökt skinka, majonäs och cocktailbär. Detta blir mums. Sen gratinerar du med vad du känner för, men kanske inte köttbullarna :)

    SvaraRadera
  2. Men tredje lagret då?

    SvaraRadera
  3. Bra tips Stefan, tack för det!! Låter liiite skumt med coctailbär, men det kanske är precis det jag behöver - nå´t konstigt som visar sig va kanon. Och nä, man kan inte ta hänsyn till Tissar som inte tycker om...vid 35 är man vuxen!!
    Elin, rätt attityd! Varför sluta när man är på g?? Nä, det är här falukorven kommer in, känner jag...=P

    SvaraRadera
  4. Hoppsan! Vi har visst missat en födelsedag...Hälsa och gratulera i efterskott!/Larssons

    SvaraRadera