söndag 19 september 2010

Yes!!!!

Jag fick en symaskin, jag fick en symaskin, jag fick en symaskin! Nu fattas bara tråd och talang, sen ska jag skapa mirakel! (Undrar vad jag ska kalla min första kollektion...? Det måste ju vara nå't som funkar både i Paris och New York...)
Måste bara dela med mig av en dikt jag fick av min svåger och svägerska:

Du är allt en fyndig tjej,
skriver en lång lista på vad du önskar dig.
Vi tänkte fixa fred på jorden
men lyckades bara ena Norden.
Du Finland får representera,
Tuvas namn är danskt och sedan hann vi inte mera.
Istället vi tänkte köpa dig ett kök,
men våra pengardå skue gå upp i rök.
Med hår är det ju lätt att trixa,
men du ju förra veckan själv en ny frilla fixa.
Vi dig gärna spa-behandla,
men lovar inte att det blir som andra.
Badkaret hos oss är tillgängligt ett tag till,
du är välkommen när du vill.
Till Stockholm vi inte vill skicka Tisses maka,
vi är inte hundra säkra på att hon kommer tillbaka.
Istället får du i trådar draga
och vår hyllning mottaga.

Va?? Vad säger man? Snacka om att läsa min önskelista noga! =)
(Trådarna jag skulle dra i ? Tja, man kan ju inte beskylla dem för att slå in ett paket på ett tråkigt sätt. Spännande ska're va, och tjusigt!)

Nu är jag en siffra mer än nyss, men det känns helt ok. Jag har ju symaskin. Och en riktigt trevlig familj ;).

7 kommentarer:

  1. Vilken underbar andra familj du fått :-) Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har haft tur=)!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh Kinna det låter som du hittat ett hem till därnere utöver det du alltid kommer att ha härhemma. Det måste värma i hjärtat att få känna en sån omtanke. Kram S

    SvaraRadera
  4. Om du inte oss vill bjuda,
    Du inte får höra vår sång till dig ljuda.
    Du kan där sitta och sy,
    ja usch och fy!
    Att rimma är lätt,
    nu får du torka din svett.
    Vi som så gärna ville komma,
    och så bjöd du bara domma!

    SvaraRadera
  5. Varför anonym?
    Ja, usch och fy, tänk att min egen familj kom hem till mig när jag fyllde år. Illa.

    SvaraRadera
  6. Tråkigt att du har fått en sån elak kommentar Magdalena, jag tycktre det lät hur mysigt som helst. Man blir bara glad av att ens NÄRA känner en så bra som dina gör.
    Kram och ha en mysig lördag.
    Emma

    SvaraRadera
  7. Tack Emma! Du gör mig glad!

    SvaraRadera