måndag 8 november 2010

Nästa år tar vi dem!

Vi var på fotboll igår. Det har blivit en lång och trevlig tradition att se årets sista match på plats. I år var det andra gången.

Eftersom matchen visade sig bli rätt tråkig, hann jag istället notera en del andra saker. Som att det måste vara svinkallt att spela iklädd shorts i november. Det var nämligen jättekallt även för den som sattoch tittade på med långkalsonger. Vidare la jag märke till att han bredvid mig gång på gång pekade mot planen och ropade ut gutterala ljud som "Aph fraipf pfft öh! Mäh, brr..asså!" (Såg sen att det var min man som satt där.) Det var tydligen kutym att klä sig i rött och blått också. De flesta var klädda i hif-kläder från toppen och neråt. En nörd satt t.om med en flagga i mössan. (Den sitter f ö fast i garnet nu).

Det blev silver i år. Malmö tog guldet. Det kan de påstå i allafall. Det är ändå inte så många som hör vad de säger... (Dålig förlorare??? Nej, nej, inte jag.)

Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar