tisdag 23 november 2010

Fyra nyanser av...gyllengult

Den här dagen gick i bakningens tecken. Efter att ha väntat och trånat efter december sen första oktober, slog det mig här om dagen att det inte var så långt kvar och att jag hade lite mycket att göra om jag skulle hinna till advent. Är det inte likadant varje år??? Nåväl, efter flera försök att köpa saffran (hinner alltid glömma bort att jag ska ha det när jag väl står i kassan) var det dags. Här syns en del av resultatet. Mammas goda lussebullar med fyllning, vanliga lussekatter och grymma saffransbullar.

Sen gjorde jag lite julgodis också och medan jag stod vid spisen passade T lämpligt nog på att roa sig själv en stund. Han var inte kvar i köket, och det var märkvärdigt tyst och sån't brukar ju aldrig vara en riktigt bra kombination. Men just nu hade jag inte tid eller möjlighet att kolla utan tänkte att vad han än ställde till med fick jag lösa det sen. Men rätt var det var stegade han stolt och rakryggad in i köket med en bok i handen. (Aha, han hade rivit ut böckerna ur hyllan... I see.) Boken la han på sitt bord, klev upp och satte sig i stolen och började bläddra bland sidorna med STOR koncentration. Vilken bok?? Den hette "Du vet att du är över 30 när..."

Jag hoppas han bara läste den för att försäkra sig om att han ännu inte nått riktigt dit.





Published with Blogger-droid v1.6.5

3 kommentarer:

  1. Smarrigt - tar tacksamt emot receptet på saffransbullarna. Kram Anna H

    SvaraRadera
  2. Det kan du få! Men jag tror jag tar det via mail.
    Kram, Kinna

    SvaraRadera
  3. Absolut, anna.holmqvist@telia.com
    Kram

    SvaraRadera