lördag 11 december 2010

Grattis Daniel!

Mannen och sonen kom just hem fån en promenad till affären, dit jag skickade dem för en stund sen. De dök upp vid datorn med ett paket i handen och kommentaren;
"-Vi kom på att det ju är den 11:e idag..."
"-????"
"...vilket ju är Danieldagen..."
(Aha, ett paket till svågern!)
"...så vi köpte ett paket till dig!"

Jag blir glad av paket, så jag brydde mig inte ens om att kommentera att jag inte heter Daniel nå'nstans. Förhoppningsvis anar han det ändå.

Så tack, maken för min söta figursåg! Nu ska jag skapa konstverk, och ideerna är redan många.
Och grattis svåger på namnsdagen! Av din bror ska du få ett grattis-sms. Paketen är tyvärr slut.

3 kommentarer:

  1. Ojdå...Danieldagen idag alltså. Mög.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, va roliga ni är :) Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Jag tackar för all uppmärksamhet i samband med min högtidsdag, antar jag..? :)

    SvaraRadera