lördag 11 december 2010

Gooood jul

Om ni undrar vad jag håller på med som aldrig skriver något längre, kommer här en förklaring.

Julgodis.

I år har det blivit rätt mycket av den sorten. Brukar vanligtvis inte ens göra knäck (åh, knäck har jag ju inte gjort än!!) men i år steg det mig åt huvudet. Måste vara hormonerna...

Har iallafall hittills lyckats identifiera en tre-i-topp lista. Ett riktigt julgodisbord måste ha med följande:

1. Lakritskola med turkisk peppar.

2. Polkagrischoklad

3. Skumtomtefudge.

En bubblare är ischoklad med jordnötssmör, men den har jag inte gjort själv än, utan bara smakat hos andra så den kan tyvärr inte få hamna på listan. Än.

Lakritskola med turkisk peppar

Nä...om man skulle leta reda på lite broccoli att tugga på nu. För balansen.

Published with Blogger-droid v1.6.5

3 kommentarer:

  1. Skicka mig receptet på lakritskola genast!!! CL

    SvaraRadera
  2. Jag orkar inte skriva hela receptet så du får en länk istället:
    http://mingodasida.blogspot.com/2010/08/chokladdoppad-lakritskola-med-flingsalt.html
    Jag frös in mina kolor en stund innan jag doppade dem i choklad. Kan vara ett tips.

    SvaraRadera
  3. Låter jättesmaskigt! Måste testa göra jag med :) Ha en skön juletid! /Ulrika

    SvaraRadera