torsdag 27 januari 2011

Kökstök

Jag vågar nästan påstå att det här är första gången på tre veckor jag sitter vid datorn. Det kan åtminstone inte vara långt ifrån. Varje ledigt ögonblick har istället spenderats i det som skulle bli, och senare faktiskt blev, ett kök. Varför jag överhuvudtaget julstädade är ett mysterium, för SOM DET SETT UT HÄR!!! Varje rum i hela huset har varit påverkat, t om toaletten där vi förövrigt diskade all disk i några veckor. Matbordet flyttade in i matrummet, och på det trängdes besticklådor, vattenkokare, produktbeskrivningar, kaffefilter, vällingpulver... I arbetsrummet var golvet fullt av fullpackade banankartonger och på skrivaren hade vi vårt förråd av kryddor.
Jag behöver kanske inte fortsätta för att göra min poäng tydlig; vi har haft ett inferno här hemma ett tag.
Trots att vi tillbringade varje kväll med skruvdragare och lådfronter så tog det tid. Det var lite samma princip som med julkalendern - man tar en lucka om dagen. Men...nu är det på plats! Jag skriver inte att "det är klart" för det är det inte. Lite färg på väggarna och en å annan list ska dit också, men nu funkar allt som det ska.
Har fått en förfrågan om före- och efterbild och det ska jag absolut lägga ut! Måste bara röja lite till så det SER nytt och fräscht ut också. Göra det där sista "piffet" så det blir som i inredningstidningarna. Det har jag sett fram emot sen i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar