onsdag 30 mars 2011

Look-alike


'Titta, där är jag!...Och du'! utbrister jag glatt till mannen när jag upptäcker denna staty i Växjö. Vad är det med kommuner och deras vilja att dekorera centrum med alla möjliga, fula figurer?? Jag har länge hävdat att Hässleholm, med sina får-kadaver i brons, leder ligan och det står jag fast vid. Jag har dessutom fått lära mig att det ändå avsätts 200.000 spänn om året för att investera i nya. Why?


Nåja. Växjö gjorde mig en tjänst iallafall. Förra gången magen stod ut så här mycket, fick konditori Bjärnors bagare göra mig sällskap. Och nu fick jag ju tillfälle att göra en tradition av det. Så...häpp! Årets magbild är fixad.

2 kommentarer:

  1. Va fin du är Kinna! Hoppas ni fick en trevlig kväll :) Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Åh, tack! Det var snällt sagt. Är det nåt jag INTE känner mig som, så är det fin... Snarare...svullen, liksom=P. Hade ni det bra uppe i Stöten, förresten?

    SvaraRadera