måndag 7 oktober 2013

Andra hand i första hand

En favoritsysselsättning jag har är att gå runt och botanisera på second hand. Det finns ju en sådan butik som jag tycker bäst om att gå i, men eftersom den ligger för långt bort får jag nöja mig med utbudet på närmare håll. 

Lördagens tur gav en hygglig skörd av 'saker jag inte riktigt vet vad jag ska göra med men som jag bara måste köpa'. Som...

...tre små söta stolar....

...en gammal trälåda med figurerna i Bockarna Bruse...
...ett pyttelitet bokstavståg...
...och så denna. Jag hade sett den vid ett tidigare besök och genast ångrat att jag inte köpte den. Lycka när jag såg att den fanns kvar! Jag hade ju sett framför mig hur fin den skulle bli till jul. Desto surare blev jag när jag lyckades dänga in den i bänken, två och en halv minut efter att jag kommit hem med den. Klirr, klirr och den är inte längre så fin. 

Nackdelen med second hand är ju att man inte kan åka tillbaka och köpa en ny, lika dan. Så om någon har en över...lämna gärna in den på second hand! Och tipsa mig om den.

2 kommentarer:

  1. Bra grejer du fick tag i!

    SvaraRadera
  2. Jojomänn! Och i morgon är det öppet igen...
    Det kanske blir julklappar till er alla därifrån😜.

    SvaraRadera