tisdag 8 oktober 2013

Bilar. Och bilar. Och bilar.

Att mina barn är fixerade vid bilar är inga nyheter för mig. De leker med dessa bilar jämt. Finns det en bil i närheten hittar de den. Jag har envist försök variera leksakerna men gensvaret är svalt. Bilar! Det är det som gäller.

Efter ett besök på bokbussen 'blev vi med Labanfilm' för en vecka. En söt liten film som går hem hos dem båda. Eftersom jag tycker att vi ska begränsa TV-tittandet något (de två filmentusiasterna håller inte med) tog jag fram dockskåpet och Labanfigurerna, och försökte introducera det. Min plan var ju att de kunde leka det de sett på filmen.
Tss.
Det tog inte ens tio sekunder innan bilarna flyttat in i huset och körde omkull allt som kom i deras väg.

Bilar, bilar, bilar...
Suck.

2 kommentarer:

  1. Så till julklapp önskar de sig alltså....bilar!?
    /Moster

    SvaraRadera
  2. Jo, om de själva får bestämma så:-). Men jag tror jag ska fortsätta att lägga mig i deras önskelistor lite. För balansens skull.
    En dag kanske det vänder.

    SvaraRadera