söndag 27 oktober 2013

Fler fynd!


Äntligen fick jag chans att åka till second hand igen! Det resulterade i fina gamla pepparkaksformar (är särskilt förtjust i den stora, uppnosiga grisen!), en 'ny', vit, femarmad ljusstake (jo, jag hittade en till!! En nästan likadan som den förra. Den som mötte bänkskivan lite hastigt, ni minns) och ett gäng glada figurer på ståltråd. 


Det är några gamla dockteater-figurer som jag inte kunde motstå. Jag såg liksom framför mig vilka fantastiska sagor jag skulle berätta och gestalta med dessa, allt medan barnen förundrat tittade på med glittrande ögon.
Det var naturligtvis MEST ett svepskäl för att legalisera mitt köp, men jag kunde ju inte bara lämna dem där!
Jag får väl göra något bejublat framträdande någon gång - om jag bara kunde lista ut vilken saga det handlar om!
En kung, en pojke, en mindre pojke, en flicka/tant, en häxa och en ful figur med bockfot och horn. (Just den där sista var jag mycket tveksam till att ta hem, men det kändes knepigt att lämna kvar EN docka med pinne i ryggen. Jag får väl sticka en mössa att trycka ner över huvudet, och nya skor...)
Någon som vet vilken berättelse jag ska satsa på? 
Annars tar jag gärna emot nyskrivna alster också.

1 kommentar: