fredag 2 januari 2015

Jul och nyår i korthet

Jul är min grej! Mycket jul ska det vara. 2014 års jul fyllde de flesta kraven, förutom att julaftonen firades i ett muggit och regnigt Skåne. Men redan på juldagen åkte vi norrut och fick snö och minusgrader. Femton stycken, för att vara exakt. 
Vi måste ha lämnat Skåne i all hast, för kvar i Hässleholm blev min telefonladdare, min plattång, min hudcreme och tre par skor jag tänkt ta med. (Den uppmärksamme noterar VEM av oss som hade bråttom iväg...) Men jag har turen att ha tre systerdöttrar som vet vad som är viktigt, och kunde förse mig med det mesta. 
Vad varken de, eller någon annan, kunde bistå oss med var dock ett pass. Näe, man behöver inte pass till Dalarna. Egentligen inte till Italien heller. (Vad är poängen med schengen egentligen???) Men ändå måste man kunna visa sitt pass om någon vill se det. Rörigt. Och nu skulle jag och Mathias alltså till Rom över nyår och hans pass var för gammalt... Ett tillfälligt, och tjusigt rosa, pass för 980:- blev lösningen och iväg kom vi. Så nu har vi sett Rom, ätit pizza och pasta och undvikit blivit påkörda i Roms trafik. Bra gjort! Ett rätt bra sätt att börja 2015.


Gammalt möter nytt.

Dyrt, men snyggt!

1 kommentar:

  1. Hoppas han fick visa upp passet då!? /Carolina

    SvaraRadera