torsdag 29 april 2010

Lika barn leka bäst!

Idag var jag barnvakt åt lilla T. Hennes mamma hade nämligen bestämt sig för att roa sig på egen hand hos tandläkaren nu på morgonen. (Hon gillar tandläkaren. Hon ska gå dit flera gånger i vår!!=))
Med en rätt envis och rastlös 7-månaders galenpanna i huset sen innan, kunde det ju vara intressant att prova på hur det skulle bli om man slängde in en en månad gammal skrutta på det. Jag var förberedd på kaos, skrik i kanon, blöjbyten, träningsvärk i armar...come what may!

Galenpannan somnade redan fem minuter efter att kusinen trätt in genom dörren, och hade sen den goda smaken att sova en timme vilket i princip aldrig händer annars. Lilla T hakade snart på och sov hon med, nerbäddad i soffan. Kvar stod jag. Laddad. Ensam....

Det scenariot var det enda jag inte förberett mig på, och plötsligt hade jag inget att göra! Märkligt. Så jag fick gå lös på eftermiddagens uppgifter istället. Crazy day.

3 kommentarer:

  1. Ja det enda man kan vara säker på när det gäller barn är att man inte vet... :-), fast det kunde ju varit värre problem än i det här fallet. ;-) Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag ser framemot att få smaka av det tillagade. Har aldrig gjort det förut. Behöver du mer lokaltillverkad honung (från Åsvägen alltså, det ska ju vara lokaltillverkad honung i produkten) säljer min pappa det. Väldigt omtyckt i alla fall på smörgåsar mm.

    SvaraRadera