torsdag 29 april 2010

Sommar!! Eller åtminstone...våmmar...

Idag stannade termometern på 21,3 grader. Ville bara säga det. 21,3 alltså.

Hade lust att gå till affären iklädd linne, men det kändes lite tidigt ändå. Däremot kunde INGET stoppa mig att gå dit barfota i tygskor! Ah...sommar...

Gjorde ett inköp häromdagen som var konstigt på tre sätt:

1. Det var ett inköp som omfattade kläder och det gjordes på Ica Maxi, vilket för mig är i princip en livsmedelsaffär.

2. Köpet gällde skor, där man fick ta tre par för femti spänn! I did!!!

Tja, ett sån't erbjudande beyder ju att det inte är direkt snygga skor att välja på, och när jag hittat ett par söta springskor till T gällde det att hitta två par till... Flipflop-tofflor, check! Men sen...

3. ...hittade jag ett par tygskor som var så fula att de nästan blev snygga... Hur ofta händer det?

Jag var iallafall nöjd när jag gick därifrån och de fulsnygga tygskorna har jag ju använt idag så det var, tycker jag, ett helt ok köp. (Sa jag att det var 21,3 grader idag???)

Fick lite skavsår, men det får man väl alltid av nya skor, va?

1 kommentar:

  1. Ja, ja... Vi här uppe i norr har fattat!... Va härligt! Barfota i skorna! Bara att njuta, och vilket fynd! Absolut fulsnygga skor, tycker du gjorde ett kap.
    Kram Sofia

    SvaraRadera