onsdag 18 augusti 2010

En vädjan till en svägerska!

Jag har en svägerska och min svägerska har en blogg. Där skriver hon om allt möjligt, ibland underfundigt och med ironi och glimten i ögat. Här om dagen avslöjade hon att hon hade en hemlis. Det var en hemlis som skulle få mig och min make att vilja fira påsk här även nästa år, det var allt man fick veta. Det var ju inte enbart av en händelse att det lät värre än det var och mycket riktigt började ryktet gå att de skulle bli tvåbarnsföräldrar till våren. Nu råkar jag känna min svägerska, och tanken på att hon skulle lägga ut den nyheten på sin blogg är orimlig, åtminstone att hon skulle göra det innan barnet var fött.
Så, nej, inga fler kusiner på gång alltså vilket hon fick dementera i nästa inlägg. Då börjar det konstiga. På nå´t sätt skruvar folk nu till det och får hennes inlägg att handla om att vi ska bli fler till våren. Varför nu min svägerska skulle veta det och behöva berätta det för oss...?? Nog för att hon är en fantastisk svägerska som vet allt möjligt, men i det där fallet tror jag med säkerhet att jag skulle vara den första av alla att få reda på det.
Så nu en vädjan till dig, E: Kan du nu avslöja för resten av allmänheten om din "hemlis" innan detta spårar ur helt??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar