måndag 16 augusti 2010

Min bästis Maja!

Jag har en ny bästis. Jag köpte henne i somras på Halpa Halli i Vasa. Blank och fin, lagom rund och sugen på att jobba.

Har, med hennes hjälp, för första gången gjort alldeles egen saft av alldeles egna bär. Det var så lätt, så lätt och det enda som störde mig att den lilla arbetsinsatsen jag behövde göra, inföll samtidigt som de första 10 minutrarna av "Morden i midsommer". Men de dog utan min hjälp, och resten av programmet kunde jag se i sällskap av min nya saft.

Saft-Maja

Saft-Majas saft

Jag hade kanske egentligen tänkt göra mer, men upptäckte en dag att grannpojken stod mitt i min vinbärsbuske och åt glatt. Den bsken är numer helt länsad, så det blir inge´mer vinbärssaft. Men våra hösthallon bör snart klara, så vi ska nog kunna leka snart igen, jag och Maja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar