tisdag 31 augusti 2010

September

September är en viktig månad. Tänker inte gå in närmare på varför, men hoppas budskapet gått fram ändå, när ni nått slutet på detta inlägg.

Jag känner en i min omedelbara närhet som lägger ut sin önskelista på sin blogg. Och eftersom samma omedelbara närhet faktiskt ibland kommer ihåg att det finns andra än T som fyller år, och som brukar fråga vad undertecknad önskar sig, så tänkte jag göra en lista nu:

1. En symaskin.
2. ...och tråd och allt sånt där man behöver.
3. Kläder.
4. Böcker.
5. Lyxiga spa-behandlingar som gör mig till en ny människa.
6. Vinterskor.
7. En hotelweekend i Sthlm. (För en person)
8. Ett nytt kök.
9. CD-skivor (Darin, The Real Group...)
10. En ny frisyr. (Dock inte utförd av min "omedelbara närhet"!)
11. Jullov.
12. En snickare som kommer när han ska.
13. Tid. (Då menar jag egentid. Den andra sorten har jag gott om.;))
Okej, nu kom jag på en som är så viktig att den skulle komma som nummer ett. Så nu gör jag en ny etta:
1. Överraskningar! Kom precis på varför jag sällan gör önskelistor. Tycker inte om dem, för jag vill bi överraskad!
14...15? Ny dator.
16. Badkar.
17. Fred på jorden.

Sådär nå'nting. Hoppas den har varit/kommer att vara till stor hjälp! =)

2 kommentarer:

  1. Tyvärr är jag av den uppfattningen att september månad är en väldigt tragisk månad, gillar inte den alls!

    SvaraRadera
  2. Present kan det bli om det blir ett litet kalas med kaffe & dop..

    Men lillemans önskelista saknas tycker Engla.

    Kram från oss

    SvaraRadera