måndag 11 oktober 2010

Hem, ljuva hem!

Vi var på Ikea idag (igen), jag och T tillsammans med faster Elin och kusin Tuva. Jo, vi var där häromdagen också, men eftersom vi var på Väla gick vi miste om julpyntet och det var vi tvugna att rätta till idag. Så en tur till Älmhult och ur-Ikea (alias "mitt hem") fick det bli.
Jag vet inte vad man blir gladast av; att titta på julpynt eller att äta mat någon annan lagat? Att komma hemifrån en dag? Eller det faktum att när man ätit maten man inte behövt laga, bara kan resa sig och gå? Ingen disk! Ett plus är att barnmaten är gratis där när man äter själv. För 16:-. Vill inte påstå att jag är snål, men nog kan man motivera fler besök till Ikea när man nästan går plus på att äta där??
Jag åker nog dit igen.
Till lunch.
Ska´ru med Elin?=)

2 kommentarer:

  1. Fördelen med att packa ner två barnvagnar i bilen är ju att man inte får plats med så mycket grejer på en och samma gång. Då får man åka många gånger istället. Tuva och jag äter gärna lunch i lugn och ro med dig och Teodoj varje vecka.

    SvaraRadera
  2. Absolut, helt klart ett giltigt motiv för att åka dit igen. Själv är jag också ganska barnsligt förtjust i julpyntet. Trevligt att ses när ni var i Dalom. Kram Anna

    SvaraRadera