måndag 25 oktober 2010

Tant-träff

Få saker är så trevligt som fika. Spontan och oväntad fika är ännu lite bättre. Genomförs den dessutom i ett gäng hemmavarande mammor så...blir det en bra dag. Har lyckats hänga med dem flera dagar den senaste veckan, och jag är glad att de ännu inte tröttnat=).

Men alltid när jag träffar andra mammor där barnen är med, oavsett om det är hemma eller på öppna förskolan eller babysång, så går jag därifrån med en undran; "Pratade jag överhuvudtaget med någon av de vuxna idag? Eller sprang jag bara efter T och hindrade honom från att möblera om i kökslådorna?"

Är helt enkelt lite disträ. Men så länge tanterna är på, fortsätter jag gärna att träna på konversationerna!

2 kommentarer:

  1. Aja, idag pratade du i alla fall med en tant på frisörsalongen.

    SvaraRadera
  2. Du hann även prata med oss andra tanter om att man skulle starta en pysselgrupp..

    SvaraRadera