måndag 21 september 2009

Efter en riktigt lyckad morgon (tog fel på fil och mjölk efter ett år med skånemejeriet, sprang in i sängkanten med höger knä före och drog sönder de enda jeansen jag får på mig) börjar det nu arta sig. Har precis löst dagens lunchproblem genom att se till att någon annan fixar den åt mig. Lunch är nämligen det svåraste som finns! Att ställa sig redan klockan elva på förmiddagen och steka korv (näe, naturligtvis äter jag mer fancy mat än så, men det var ett exempel) känns ju galet. Men redan klockan 12 är man vrålhungrig och inser att man borde börjat just för en timme sen... Vilket alltid leder till den kreativa lösningen fil! Men fil innehåller inte kostcirkelns alla delar, har jag förstått, så emellanåt kanske man skulle byta ut den mot annat. Undrar vad jag får idag...?

Igår var vi ute vid vårt blivande hus på ett nytt besök. Det gamla paret, som redan överöst oss med plommon, äpplen, squasch, sallad, persilja, blommor, hallon, rödbetor..., ville veta om det kanske var några av deras gamla möbler vi ville ha. Det...var det inte. Men vi spelar teater rätt så bra, med resultatet att vi nu förmodligen kommer att ha en del möbler i huset redan när vi flyttar in.

Jo, vi fick med oss lite mer hallon också!

Fick lite papper över och resultatet blev 4 små minitavlor i nytt format, typ 15x30 cm, med årstidsmotiv. Hoppas att de inom en snar framtid finns även som tryckta "litografier".

4 kommentarer:

  1. Du är så underhållande! och vilka fina årstidstavlor, kan man få en årstidsanpassad tavla till trean eller tar du inte beställningar i ditt nuvarande tillstånd...
    Kan ju inte ge dig detaljer som vikt, längd, födelsedatum och sånt riktigt än men du kanske kan börja tänka, om du orkar och vill alltså.... November vet vi ju i alla fall. Hur mår du?
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Tar beställningar i alla tillstånd ;). Och börjar jag nu, hinner den säkert bli klar också...
    Kan börja fundera på motiv, så få du komma med idéer med, om du vill. Samma storlek som 1:an och 2:ans, eller annan?
    Annars mår jag bra, men börjar bli LITE frustrerad över att inget händer! Vet att det är en vecka kvar, men en liten vink om att det är på g i allafall vore ju toppen. Jag som alltid är så snabb...
    Kram så länge! /M

    SvaraRadera
  3. Hej Kinna! Har precis hittat hit. Vilken helt underbar blog, kommer absolut att fortsätta läsa, väldigt underhållande. Du är ju en riktig konstnärssjäl med superfina tavlor och dessutom en oerhörd förmåga att uttrycka dig i skrift. Det här med tavlorna... nu fyller ju vår lilltjej snart 1 år, men man kanske kan önska en födelsetavla i ettårspresent, eller...?? Vet inte riktigt vad motivtemat skulle vara, men det kan ju vi kanske prata om ifall du skulle hinna med ytterligare en tavla förutom till Sofias 3:a. Hinner du inte så är det helt OK.
    Kram Anna (i Avesta)

    SvaraRadera
  4. Hej Anna! Va roligt att höra rån dig! Allt bra, hoppas jag. Redan ett år snart?! Helt oootroligt (säger jag på dalmål). Självklart hinner jag med en tavla till dess! Fundera ut något motiv om du vill, så kan vi nog hitta på något.
    Ha det så gott så länge!
    Kram, M

    SvaraRadera