onsdag 23 september 2009

Livet från ett nytt perspektiv...

Nu har jag utarbetat en ny strategi. Eftersom allt ändå, förr eller senare, trillar ner på golvet är det precis där jag tänker spendera mina dagar nu framöver - på golvet! Åtminstone fram till eftermiddagarna, då M slutat jobbet och kan komma och dra upp mig därifrån. Det finns faktiskt en hel del jobb som kan utföras härifrån...
Min svägerska har, under två veckors tid, ständigt varit på mig och frågat om jag börjat packa än. Tydligen ser hon en poäng med att börja med det några veckor innan flyttlasset ska gå. Och kanske tycker hon att det kan passa bra att göra det när man ändå bara går hemma och väntar. Nå, idag kan jag göra henne glad, för nu har jag börjat!! Ett hyllplan i bokhyllan, innehållet i tre byrålådor och ett köksskåp = sex kartonger.


Sån´t som jag sysslar med för att slippa flyttpacka (jag kallar det "arbete med det egna företaget..."): Här en ny minitavla som, förutom passepartout, bara mäter 12x12 cm.

5 kommentarer:

  1. Jag lovar att vi kommer och hjälper packet när ni behöver det!

    SvaraRadera
  2. Tack å bock! Jag läser mellan raderna: "hjälper till att rensa..." =)
    /M

    SvaraRadera
  3. Japp, rensa är hur härligt som helst! Jag är fin på det. Bara jag slipper köra skiten till tippen... Frågan är bara om din make vill ha sån hjälp. Hans bror kan ha skrämt upp honom om mina skills.
    /E

    SvaraRadera
  4. Äsch, han jobbar ju på dagarna...

    SvaraRadera
  5. Jag lovar att jag med kan komma och hjälpa till och packa..

    SvaraRadera