onsdag 16 september 2009

Ja, må jag leva...

2-o till mig! Jäpp, jag har gjort det igen! Sopproblemet tillfälligt löst, men det brukar ju inte dröja så länge innan det är tillbax. Idag sprang jag dock på en farbror i leggings och kjol vid soptunnorna, så det blev lite mer underhållande än vanligt.

Idag är det den 16:e, och en stor dag närmar sig med stora kliv. Kanske några tänkte sig att jag syftar på sonens ankomstdag, men nix. Jag tänkte snarare på MIN födelsedag! Anser att det är av yttersta vikt att jag inte glöms bort bara för att vi planerar klämma in ytterligare en födelsedag i familjen under denna intensiva födelsedagsmånad (sorry, E & D). Syster upplyste mig om att 2 av hennes 3 tjejer föddes 11 dagar för tidigt. Sitter så'nt i generna skulle vi hamna just på den 17:e...Näe, han får komma nästan när han vill men inte i morgon, för den dagen är upptagen! Och inte på lördag för då ska jag på bio...

Tillägg: Långa önskelistor kan delas ut på begäran.

På bild: En av de elva-dagar-för-tidigt-födda tjejerna som numera är 5 år fyllda och just tappat sin första tand!! Klart hon är lite stolt...


2 kommentarer:

  1. Vilken extremt rolig blogg! Jag kommer att följa dig, det lovar jag. Måste också säga att tavlorna du gör är helt underbara. Har ju förmånen att ha två hemma hos mig....snart tre kanske om du hinner....
    Vi är ju inte släkt eller så men jag måste bara tala om att man kan gå över med sina barn i magen också, 7 dagar med Noah och 3 med Anton, räknar med att gå över den här gången också.
    Hoppas du slipper, inte roligt :(
    Förresten, visste inte att J tappat en tand, Noah har tappat två, en svalde han med en varmkorv hos grannen, den andra tog han modigt ett grepp om och drog ut alldeles själv, skulle jag aldrig ha vågat.. Tandfen kom ändå med två guldtior, tur tyckte Noah.
    Ha det gott! Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. What? Långa önskelistor är väl inte precis vad vi fått på begäran! :P

    //D

    SvaraRadera